Ogólne warunki sprzedaży



Zasady ogólne
  1. Ogólne Warunki Sprzedaży są integralną częścią oferty handlowej, składanej przez Etigraf Sp. z o.o. zwanym w treści Sprzedającym, w odpowiedzi na zapytanie złożone przez Zamawiającego.
  2. Akceptacja przez Zamawiającego oferty wraz z Ogólnymi Warunkami Sprzedaży zwanymi dalej OWS jest jednoznaczna z ich akceptacją i uznaniem ich zapisów jako obowiązujących do wszystkich składanych przez Zamawiającego zamówień.
  3. Jeżeli Zamawiający nie zgadza się z zawartymi w OWS zapisami powinien o tym niezwłocznie powiadomić Sprzedającego, najpóźniej przed złożeniem zamówienia.
  4. Na prośbę Zamawiającego Ogólne Warunki Sprzedaży mogą być zmodyfikowane lub uzupełnione o dodatkowe informacje. Wymaga to jednak specjalnej formy pisemnej, która zostanie zaakceptowana zarówno przez Zamawiającego jak i Sprzedającego. Najczęstszą dopuszczalną formą jest dodatkowa Umowa lub porozumienie zaakceptowane przez obie strony.
Warunki sprzedaży
  1. Sprzedający zobowiązuje się do wytworzenia na rzecz Zamawiającego i sprzedaży towarów zgodnie z przedstawioną ofertą potwierdzoną zamówieniem Zamawiającego. Zamówienie powinno być dostarczone do Sprzedającego w formie pisemnej lub formie elektronicznej przesłanej na adres e-mail handlowca lub opiekuna klienta. Nieakceptowane są zamówienia złożone w formie telefonicznej lub podczas spotkania bezpośredniego.
  2. Sprzedający wykona przedmiot umowy przy wykorzystaniu technik druku, a w jakich się specjalizuje z zachowaniem najwyższej staranności oraz możliwości technologicznych.
  3. Zamawiający zobowiązuje się do odbioru zamówionego towaru i zapłaty ustalonej ceny w ustalonym terminie.
Proces realizacji zamówienia
  1. Rozpoczęcie realizacji jest uwarunkowane dostarczeniem dokumentu zamówienia lub pisemną formą w wiadomości e-mail, co równocześnie potwierdza akceptację warunków oferty przez Zamawiającego.
  2. W zamówieniu Zamawiający jest zobowiązany podać podstawowe parametry produktu, ilość, nazwę, rodzaj surowca i wszelkie inne dane techniczne, które Sprzedający potrzebuje do wyprodukowania produktu. Sprzedający może dostarczyć odpowiednią dokumentację, która ułatwi sparametryzować produkt Zamawiającemu.
  3. Zamawiający jest zobligowany do podania informacji o formie użytkowania i magazynowania w tym podanie poziomu wilgotności, temperatury i rodzaju podłoża do etykietowania, tak żeby Sprzedający dzięki swojej wiedzy technologicznej mógł przewidzieć czy realizowany produkt będzie odpowiedni do użycia w warunkach jakie posiada Zamawiający.
  4. Termin realizacji zamówienia jest zależny od typu produktu i wynosi odpowiednio:
    1. dla zamówień realizowanych w technologii druku cyfrowego do 7 dni roboczych, licząc od kolejnego dnia po przyjęciu zamówienia liczone od dnia akceptacji projektu graficznego.
    2. dla zamówień realizowanych w technologii flexograficznej w zależności od typu podłoża i dostępności surowca bazowego do 15 dni roboczych, licząc od kolejnego dnia po przyjęciu zamówienia, przy czym czas realizacji dla projektu realizowanego po raz pierwszy liczony jest od momentu akceptacji projektu graficznego przygotowanego przez Sprzedającego.
    3. dla zamówień realizowanych w technologii produkcji etykiet niezadrukowanych do 10 dni roboczych, licząc od kolejnego dnia po przyjęciu zamówienia.

    Termin powyższych typów zamówień może się wydłużyć w wyniku sytuacji losowej w tym uszkodzenie narzędzi potrzebnych do realizacji, za co odpowiedzialności nie bierze Sprzedający. Nie mniej jednak, Sprzedający jest zobligowany do poinformowania klienta przynajmniej na dzień przed planowaną dostawą o wydłużonym terminie realizacji.
    Termin realizacji zamówień, do których wytworzenia są potrzebne materiały specjalne lub nietypowe a także w przypadku gdy Sprzedający realizuje zlecenie w zaawansowanej technologii, wymagają indywidualnego ustalenia pomiędzy Sprzedającym a Zamawiającym. Zamawiający ma świadomość, że realizacje tego typu mogą nieść za sobą ryzyko wydłużenia terminu.
    W przypadku gdy termin realizacji zamówień wydłuży się Sprzedający nie bierze odpowiedzialności za straty poniesione przez Zamawiającego.

  5. Wszystkie materiały przygotowywane przez Sprzedającego, w tym: matryce, formy sitodrukowe, wykrojniki oraz pliki graficzne, które zostały przygotowane do produkcji wyrobu nie podlegają przekazaniu Zamawiającemu nawet w przypadku kiedy za nie zapłacił, chyba że było to wcześniej ustalone przed przyjęciem zamówienia.
  6. Akceptacja druku jest realizowana w kilku formach:
    1. na podstawie pisemnego potwierdzenia pdf-a z plikiem do akceptacji przygotowanego przez dział graficzny Sprzedającego.
    2. przy wykorzystaniu zaakceptowanego proof’a cyfrowego przygotowanego w wersji CMYK.
    3. na podstawie akceptacji druku z maszyny drukarskiej w trakcie uruchamiania produkcji przy obecności Zamawiającego.
    4. na podstawie indywidualnych potwierdzonych pisemnie uwarunkowań.
    5. akceptacja kolorów pantone odbywa się na podstawie papierowego pantonownika Sprzedającego, cyfrowego spektrofotometru Sprzedającego i obejmuje tolerancję w kolorze pantone max. (Delta E) ΔE = 3 lub na podstawie indywidualnych, uzgodnionych postępowań z Zamawiającym.
  7. Zamawiający akceptuje różnicę wyprodukowanego asortymentu w wysokości ± 5 % realizowanego nakładu, o ile indywidualne uzgodnienia lub zapisy umowy nie stanowią inaczej.
  8. Sprzedający gwarantuje wykonanie produktu w najwyższej jakości, jednakże Sprzedający ma świadomość o możliwości wystąpienia drobnych różnic kolorystycznych w technologii flexograficznej i cyfrowej pomiędzy wskazanym wzorcem a gotowym produktem, a także dopuszcza niewielkie odchyłki kolorystyczne w realizowanym nakładzie, które mogą pojawić się pomimo stosowanych przez Sprzedającego najwyższych standardów i praktyk drukarskich.
Oferta i forma rozliczenia.
  1. Zamawiający akceptuje ofertę cenową na podstawie kalkulacji przygotowanej przez Sprzedającego z uwzględnieniem jej terminu ważności.
  2. Każda oferta sygnowana jest indywidualnym numerem, na który może powołać się zarówno Sprzedający jak i Zamawiający.
  3. Ceny za towary lub usługi są cenami netto, do których zostanie doliczony podatek od towarów i usług.
  4. Na życzenie Zamawiającego oferta może być przygotowana w zł lub w € z uwzględnieniem aktualnej skali podatkowej.
  5. Zamawiający jest zobligowany do terminowej wpłaty za wykonany produkt. W przypadku braku płatności w terminie Sprzedający może naliczyć ustawowe odsetki.
  6. W przypadku zwłoki w płatności ze strony Zamawiającego, Sprzedający zastrzega sobie prawo do wstrzymania dostaw do chwili uregulowania zaległych zobowiązań.
Odpowiedzialność za wyprodukowany towar:

W związku z realizowaną umową na wykonanie towaru lub usługi Sprzedawca nie bierze odpowiedzialności za utracone zyski, dodatkowe koszty transportu, potrzebę uruchomienia dodatkowych zmian i żadne inne koszty związane z realizacją umowy do wysokości wartości zamówionego towaru. W ramach odpowiedzialności i dochodzenia odszkodowania powyżej kosztów wynikających z zawartej umowy Zamawiający może dochodzić swoich roszczeń na podstawie aktualnie obowiązujących przepisów prawa.
Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za materiały dostarczone przez Zamawiającego w tym: treści i motywy graficzne, które są wykorzystane do produkcji towaru.
Zamawiający potwierdza, że dostarczone przez niego materiały do produkcji towaru są jego własnością lub posiada zgodę na wykorzystanie znaków towarowych, stosowanych grafik, logotypów w zakresie upoważniającym go do zlecania Sprzedającemu wykonania towaru i bierze całą odpowiedzialność prawną i finansową w przypadku podważenia prawa własności intelektualnej lub autorskich praw majątkowych w zakresie produkowanego towaru.

Gwarancja i Reklamacja:
  1. Sprzedający jest zobligowany do dostarczenia towaru zgodnego z umową, najwyższej jakości i wolnego od wad.
  2. Sprzedający udziela 6 miesięcznej gwarancji na produkt liczony od daty wytworzenia, przy zachowaniu pozostałych warunków OWS.
  3. Zamawiający stwierdzając wadę towaru jest zobligowany do przekazania w trybie pilnym informacji Sprzedającemu, wraz z danymi dotyczącymi szczegółów wady, daty wykrycia
    i wszystkich okoliczności związanych z wadą, w tym warunków przechowywania towaru.
  4. Jeśli zajdzie potrzeba weryfikacji towaru w siedzibie Zamawiającego, to jest On zobowiązany do udostępnienia Sprzedającemu wszelkich miejsc i pomieszczeń, gdzie towar był przechowywany lub gdzie następowała jego aplikacja w celu weryfikacji poprawności procesu.
  5. Sprzedający w przypadku zgłoszenia wady jest zobligowany do jak najszybszej weryfikacji dostarczonego przez Zamawiającego towaru.
  6. Gwarancja obejmuje wady towaru, które powstały w wyniku jego produkcji, a także wszystkie właściwości materiałowe, które towar miał spełniać. Weryfikacja wady materiałowej surowca bazowego może potrwać do 1 miesiąca, w przypadku weryfikacji materiału przez producenta.
  7. Zamawiający musi przekazać informację o reklamacji przy wykorzystaniu poczty elektronicznej na adres e-mail opiekuna handlowego lub formy pisemnej doręczonej do siedziby Sprzedającego. Pisemna reklamacja powinna zawierać następujące informacje: ilość reklamowanego wyrobu, opis wady jaka wystąpiła, oczekiwania dotyczące co do dalszego postępowania i inne ważne informacje, które Zamawiający uzna za stosowne i potrzebne do rozpatrzenia reklamacji. Jeśli dojdzie do zwrotu wadliwego wyrobu Zamawiający powinien dołączyć odpowiedni dokument WZ do dostawy.
  8. Sprzedający jest zobowiązany do usunięcia wady towaru w przypadku gdy reklamacja zostanie rozpatrzona pozytywnie przez Dział Jakości Sprzedającego.
  9. Sprzedający może zaproponować różne formy rozliczenia wady towaru, w tym: rabat w formie korekty do faktury, produkcję nowej partii towaru lub zastosowanie indywidualnych rozwiązań rozliczeniowych.
  10. Zarówno zakwestionowanie ilościowe i jakościowe towaru nie uprawnia Kupującego do wstrzymania płatności za zrealizowane zamówienie.
  11. Sprzedający nie odpowiada za nieterminowe dostarczenie towaru jeśli transport był organizowany przez firmę kurierską lub indywidualny transport Sprzedającego.
Wydanie, dostawa i przyjęcie towaru.
  1. Sprzedający realizuje dostawy towaru za pośrednictwem firm kurierskich, indywidualnych transportów realizowanych przez Zamawiającego, własny transport samochodowy i poprzez odbiór osobisty Zamawiającego w siedzibie Sprzedającego.
  2. Miejsce dostawy lub forma odbioru jest realizowana na podstawie wytycznych wskazanych przez Zamawiającego przy składaniu zamówienia.
  3. Odbiór w siedzibie Sprzedającego lub przyjęcie towaru w miejscu wskazanym przez Zamawiającego musi być potwierdzone czytelnym podpisem na dokumencie dostawy, liście przewozowym, fakturze lub innym przygotowanym dokumencie potwierdzającym dostawę towaru przez osobę wyznaczoną przez Zamawiającego. Podpis potwierdza zgodność towaru pod kątem ilościowym jak i  jakościowym.
  4. Wszelkie niezgodności powinny być opisane na dokumencie przewozowym i niezwłocznie zgłoszone Sprzedającemu.
  5. W przypadku odmowy przyjęcia zamówionego towaru lub braku możliwości dostarczenia Sprzedający może naliczyć koszty związane z transportem na podstawie odrębnej faktury.
  6. Zamawiający nie ma możliwości rezygnacji z odbioru wyprodukowanego towaru, jeśli nie poinformował Sprzedającego o tym fakcie w terminie, który pozwolił by na wstrzymanie procesu produkcji. W przypadku kiedy Zamawiający wycofa zamówienie już po zakupie surowca przez Zamawiającego, (także, w przypadku braku możliwości wycofania się z zakupu surowca przez Sprzedającego u dostawcy), szczególnie w przypadku kiedy chodzi o nietypowy surowiec, Zamawiający musi liczyć się z obciążeniem za jego zakup.
linkedin linkedin YouTube